چالش‌ها و راهکار‌های منظم شدن کودکان آیا دارو‌های بیهوشی بر عملکرد مغز کودکان تأثیر می‌گذارند؟ پیامد‌های روانی بازی همستر کامبت چیست؟ همستر کامبت چه عوارضی برای بدن انسان دارد؟ همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به کجا رسید؟ (۲۳ خرداد ۱۴۰۳) فوت ۳ زائر ایرانی از ابتدای حج تاکنون (۲۳ خرداد ۱۴۰۳) تراموای رایگان در راه تهران | مسیر اولین تراموا مشخص شد تیراندازی در مطب دندانپزشکی در هریس منجر به قتل شد اجرای سراسری واکسیناسیون «پنوموکوک» و «روتاویروس» تا پایان مرداد نکاتی درباره دلایل زدن کپک رب گوجه‌فرنگی و نحوه جلوگیری از آن علت سردردی که از خواب بیدار می‌کند | بیدار شدن با سردرد خطرناک است؟ کمبود این ویتامین موجب بروز خستگی می‌شود در این ۳ موقعیت مسواک نزنید رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی: متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران قطعی شد (۲۲ خرداد ۱۴۰۳) وقوع سانحه برای هواپیمای فوق‌سبک در تربت‌حیدریه (۲۲ خرداد ۱۴۰۳) کسری خدمت سربازی دانشجویان با گذراندن دوره های مهارتی اعمال‌قانون ۱۹۱۶ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۴ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۲۲ خرداد ۱۴۰۳) شما طعم بستنی بچگی‌تان را به یاد دارید؟ پیش‌بینی بارش‌های رگباری، کاهش دما و وزش باد برای خراسان‌رضوی (۲۲ خرداد ۱۴۰۳) تاثیر گروه «بی تی اس» بر اختلال هویت جنسی نوجوانان
سرخط خبرها

اولین های عزیز زندگی

  • کد خبر: ۱۲۲۴۱۴
  • ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱
اولین های عزیز زندگی

اولین‌ها همیشه نقش پررنگی در خاطرات من دارند. من اولین سینمای عمرم را با بچه‌های دبستان «فلق» مشهد رفتم. فیلم سینمایی «کلاه قرمزی و پسرخاله» در سینما قدس که حالا نیست، اما آن روز‌ها رونق عجیبی داشت. هنوز وقتی یاد کیک‌های کشمشی که روی داشبورد ماشین بنز ۳۰۳ گذاشته شده بود تا در وقت مناسب میان بچه‌ها توزیع شود می‌افتم؛ دلم تنگ می‌شود.

اولین استخر عمرم را با بچه‌های فامیل رفتیم استخر سرباز قدس و هنوز وقتی یاد دیدن استخری به آن بزرگی می‌افتم، کیف می‌کنم.

من هنوز آن شبی که باران می‌بارید و برای اولین بار در کوچه «شهید علی وکیلی» دوچرخه سواری را یاد گرفتم به یاد دارم و از یادآوری آن شب عزیز حالم خوب می‌شود. هنوز وقتی یاد اولین باری که دندان پزشکی رفتم می‌افتم همه وجودم را ترس از آن آمپول استیل بی ریخت در بر می ‎گیرد. این اولین بار‌ها به خصوص آن‌هایی که برای ما حس و حال خوبی با خود می‌آورند خیلی ارزشمند هستند.

اولین باری که همراه با خانواده سوار قطار مشهد- تهران شدم و وقت خواب صندلی‌های کوپه شش تخته را به هم چسباندیم تا بخوابیم را هم خوب به یاد دارم.

اولین روزی که با خواهرم زهره به مهد کودکی در نزدیکی خانه رفتیم و من شیشه در بزرگ مهد کودک را شکستم را هم به یاد دارم. احتمالا روز‌های اول پاییز بود. باد عجیب غریبی می‌آمد و من هم که یک جا بند نمی‌شدم رفتم در بی ریخت مهد کودک را باز کردم، باد در را کوباند به دیوار، شیشه شکست و نیم ساعت بعد من دست در دست مامان درحالی که داشت من را نصیحت می‌کرد به خانه برگشتم را هم خوب به یاد دارم.

اولین باری که به ورزشگاه تختی رفتم تا بازی پرسپولیس و ابومسلم را ببینم وقتی یکی از تیم‌ها گل خورد و من منتظر پخش آهسته بودم را هم به یاد دارم. هر چند که یادآوری همه اولین‌ها خوشایند نیست و من اولین غم‌های زندگی ام را هم به یاد دارم و گاهی به آن‌ها فکر می‌کنم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->